Monday, April 7, 2014

אגונג הום סטיי או בית להשאר

כבר ביום הראשון שהגענו ראיתי בחור עם חזות מזרחית מגיע על אופנוע, אוניות גדולות, גלשן, משקפי שמש.
״תומס, אני חייבת להבין מאיפה הבחור הזה, כי הוא ישראלי. בטוח!״ אמרתי בבטחון.
כדי להשאיר אתכם מעודכנים לגרסה, כבר חודש בערך שלא פגשתי ישראלי אחד, כי אני מטיילת במלזיה ואינדונזיה.
שלא יהיו טעויות, כיף לי מאוד לא לפגוש ישראלים בדרך, בעיקר אחרי הודו, ואחרי שבסרי לנקה הייתי בעיקר עם ישראלים, זה כיף קצת להתנתק, לראות דברים שונים, תרבויות אחרות, לאתגר את עצמי, לצאת מאיזור הנוחות.
אבל לראות ישראלי באינדונזיה בשבילי היה כמו לראות ממוטה באמצע מדבר יהודה.

למחרת בבוקר תומס ואני אכלנו ארוחת בוקר במרפסת שלנו, אותה הגישה איבו המקסימה. איבו, באינדונזיה, המשמעות היא ״מאמא״ או ״אמא״. וככה באמת היה. האישה הבלינזית הענווה הזאת, קטנטנה ורזה, ולמרות גילה עושה הכל. עם העיניים האינדונזיות האלה, בצבעי כחול וחום. בכל בוקר שואלת ״ברייקפסט?״ (עם פ מלאה). ופשוט בא לחבק אותה! (אז באמת כל בוקר חיבקתי).
מאחוריי שמעתי את השכן, הספק ישראלי מתעורר... אמרתי לו ״גוד מורנינג מאן״
הוא עונה לי בגסות ישראלית ״וור אר יו פרום?״ עם המבטא הכי ישראלי שיכולתי לשמוע
״וור אר -יו- פרום״ מחזירה לו בשאלה, כמו בחורה ישראלית טובה
״...איים פרום יזראל......״ הוא עונה ואני קוטעת אותו ״ידעתי!!! אמרתי לו שאתה מישראל!!! איזה קטע לראות פה מישהו מישראל!״

מאותו הרגע רודי נהיה האח הגדול שלי. לא הפסקנו להסתלבט על כולם. לעשות צחוקים של ישראלים גסי רוח. לרכל ולעשות שטויות.

השכנים אמה ומארק הם זוג מטיילים מקסים. לאמה, מארהב, יש בלוג על הטיולים שלה, ומארק, הבריטי, מעצב ובונה אתרים. שניהם גולשים ממש טובים ומטיילים כבר כמה שנים. הצורה בה הם נותנים לסובבים אותם להרגיש בבית היא מקסימה בעייני. הם מטיילים באינדונזיה המון וזה הבסיס שלהם בו הם יכולים לעבוד עם וייפי חזק ולגלוש, בין הרפתקה להרפתקה באיים רחוקים יותר.


שאר השכנים המתחלפים גם כן היו מקסימים, בן הקנדי, שאחריו הגיע דימיטרי הלטבי-רוסי-מזרח אירופאי-שבכלל-גר-בלונדון. השכנים הגרמנים המצחיקים מלמטה שטפן בן ועוד אחד ששכחתי את שמו. מייק הקנדי השותף של רודי לחדר, לאו הברזילאי, ועוד ועוד שבאו והלכו....
כולם היו אנשים מעניינים ומדהימים. וכולנו הלכנו לאכול לגלוש ולבלות ביחד.
אז נשארתי, גם כי הייתי צריכה להאריך את הוויזה שלי, וגם כי השכנים נאים בעייני. ובתכלס, כל עוד אני גולשת כל יום. הכל טוב.
תומס עזב, מייק השותף של רודי גם עזב, ורודי ואני נכנסנו לחדר ביחד ועשינו בלאגן.


No comments:

Post a Comment

 
SITE DESIGN BY DESIGNER BLOGS